top of page

ולדיסלב בן ה-10 והוריו נמלטו מהמלחמה באוקראינה היישר למעצר בישראל: "קיוו לקצת שקט"


יעל פרידסון, וואלה

ולדיסלב קוהיל בן ה-10 נמלט עם הוריו אנדרי ומריה מביתם בעיר לודזק שאוקראינה. ביממה האחרונה הם נמצאים כבר במתקן משמורת יהלום שבנתב"ג, לאחר שרשות האוכלוסין וההגירה סירבה לאשר את כניסתם לישראל.


"כשהתחילה המלחמה הם אספו את החפצים שלהם ונסעו לפולין כתחנת מעבר", מספר אחיו של האב, ירוסלב קוהיל. ירוסלב שוהה בישראל בשנים האחרונות, לאחר שנכנס למדינה ב-2017 למטרת ביקור ונשאר לעבוד, ומאז מנסה להסדיר את מעמדו החוקי בישראל. כשאחיו הצליח להימלט ברגע האחרון מאוקראינה, לפני שאסרו על יציאה של גברים מהמדינה, הוא הציע לו לבוא להיות איתו בישראל, כדי שיוכל לסייע למשפחה בתקופה הקרובה. "אתה חי את החיים שלך בשלום, פתאום מפציצים אותך, פתאום כמו מלחמת העולם השנייה, כולם בפאניקה", תיאר ירוסלב. "הם רק רוצים מקום, תעזרו במצב מלחמה, אין להם כוונה להישאר", קרא.

עו"ד תמיר בלנק, המייצג את משפחת קוהיל, תקף את רשות האוכלוסין בכך שהיא "טוענת לחשש להשתקעות בישראל, ומתעלמת מכך שהם ברחו בגלל המלחמה ואין להם, למעשה לאן לחזור, חוץ מלהיות פליטים חסרי כל בפולין. האם זה סביר שפולין תקלוט מיליון פליטים וישראל אפילו כמה מאות אינה מוכנה לקלוט?", תהה, וטען כי "אפשר להבטיח את החשש מהשתקעות בדרכים אחרות". הוא הוסיף כי "היה מצופה בעת הזו מרשות האוכלוסין לגלות אנושיות, רגישות וחמלה כלפי הסבל של בני העם האוקראיני ולא לגרש משפחה עם ילד קטן כדי שתהפוך להיות 'בעיה של מישהו אחר'".




bottom of page